Utökad sökning
Hitta det du söker utifrån färg, storlek, funktion osv.
Till sökfunktionen »

Försäljningsvillkor

 

Samtliga priser är i svenska kronor exklusive moms och frakt.

Fraktkostnader

- Vid beställning av produkter från varumärkena James & Nicholson och Myrtle Beach debiteras enhetsfrakt på 149:- för alla beställningar med ordervärde under 2500:-. Beställningar med ordervärde på minst 2500:- levereras fraktfritt.
Detta gäller till en adress i Sverige. Önskas leverans till flera adresser, tillkommer den aktuella fraktkostnad för alla tillkommande kollin.

- Beställningar av produkter från varumärkena FARE, Langenberg100, Wil, Longhill och MillePede, debiteras individuell fraktkostnad beräknad på dagsaktuell Euro-kurs.

Observera att leveranser till adresser utanför Sverige debiteras med reell, men alltid billigast möjliga fraktkostnad.
Eventuella tullkostnader till länder utanför EU tillfaller alltid kunden.

Prover
Prover kan EJ returneras och debiteras enligt gällande prislista. Inga prover för påseende. Kontakta oss för närmare information angående prover.

Betalning
Efter sedvanlig kreditupplysning 30 dagar netto. Daiber Sverige har ingen kontantförsäljning, vare sig i förskott eller efterkrav. Daiber Sverige förbehåller sig fri prövning vid upptagande av återförsäljare.

Leveranstid
Alltid snabbast möjligt eller enligt separat avtal. Skriftligt godkännande före expressfrakt.
För vidare frågor om Daiber Sveriges leveransvillkor, vänligen kontakta oss.

Vi reserverar oss för att ändringar i modeller, färger samt priser kan ske omedelbart och utan förvarning.

Retur
Returer kan och får ej ske utan att först kontakta Daiber Sverige. En därför avsedd returblankett kan laddas ner här och ska alltid ifylld medfölja alla returer. Ej godkänd retur återsändes på kundens bekostnad. Returer till Daiber Sverige ska alltid sändas med avlämning till Daiber Sverige på Adelsö. Avlämning hos ombud godkännes inte. Daiber Sverige förbehåller sig rätten att vid stora returer/volymer kräva direkt leverans till aktuellt lager i Tyskland.

Kundens ansvar
Kund ansvarar för inspektion av mottaget gods och att eventuell anmärkning görs skyndsamt, även om det avlämnas hos tredje part, till exempel ett tryckeri. Daiber Sverige återtar eller ersätter inte felaktigt gods om det efterbehandlats av annan än oss. Fel på gods måste ovillkorligen anmälas innan efterbehandling sker. Kontrollera ALLTID att ditt gods överensstämmer med beställning innan brodyr eller tryck sker. Alla transportkostnader för retur eller utbyte bekostas av kund om inte Daiber uppenbart orsakat felet.
Skyndsam felanmälan skall då alltid ske från kunden.